מוקד הזמנות ושירות
עמוד הבית | שאלות ותשובות | צור קשר |
  הוסף למועדפים
www.creditech.co.il
אודות קרדיטק
אודות השירות
שערי מט"ח
כניסת משתמשים
צור קשר
 

סקירת שוק המטבעות


דולר ארה"ב USD

דולר ארה"ב (USD), הינו המטבע הרשמי של ארה"ב והוא המטבע הנפוץ ביותר בעולם במסחר במטבע חוץ. הבנק הפדראלי בארה"ב הוא האחראי על הדפסת שטרות ומטבעות הדולר והפצתם בעולם. שער הדולר מתאר את המדד הערכי של מטבע הדולר אל מול מטבעות אחרים. שער הדולר נמצא בתנודות כל הזמן והמדד הערכי שלו נקבע בתום כל יום בבורסה העולמית. 
לעיתים, ניתן לראות ירידה בערך מטבע דולר ארה"ב בעולם, אך לרוב לאחר מכן הוא נכנס לתהליך של התאוששות יציבה. לדבר אין השפעה אך ורק על הכלכלה בארה"ב אלא על הכלכלה העולמית, שערו של הדולר משפיע על המסחר בעולם כולו ועל יציבות הכלכלה העולמית.

שערים יציגים של בנק ישראל

בנק ישראל קובע שערים יציגים עבור כל שאר המטבעות ביחס לערכו של השקל. לדוגמה, בנק ישראל קובע את שערו היציג של מטבע הדולר בפעם ביום, אך שערו הרציף ממשיך להשתנות כל הזמן ומושפע מתהליכים מדיניים ועסקאות ייבוא וייצוא המתבצעות בדולרים. השינויים במדד נובעים מאירועים המתרחשים בעולם, אירועים פוליטיים, אירועים כלכליים, מתיחות ביטחונית, תאונות ואסונות, פיגועים, גורמים חברתיים ועוד. האירועים המתרחשים בעולם משפיעים על הביקוש לדולר ומכאן השינוי במחיר הדולר, ככל שיש יותר הביקוש, כך ערך המטבע עולה. תנודות לא מבוקרות בשער המטבע עלולות לייצר משברים בעולם כולו.  
תחזית עלייה או ירידה בערך הדולר קשה מאוד בעקבות התלות במשתנים רבים בעולם כולו ולכן תחום זה נחשב פגיע מסוכן ולא יציב. כמובן שרבים בוחרים לסחור במטבע זה, אם זאת נעשה לאחר הכשרה מתאימה בתחום.

אירו ויחס אירו-דולר ארה"ב

האירו EURO  (המופיע גם בסימול EUR) - הינו המטבע האחיד של שבעה עשר מדינות מתוך עשרים ושמונה מדינות החברות באיחוד האירופי. הבנקים המרכזים הלאומיים של המדינות אחראים על הפצת שטרות ומטבעות האירו בעולם והם כפופים לבנק המרכזי האירופי בפרנקפורט, הנושא באחריות המוניטרית הבלעדית של האיחוד האירופי.
האירו הושק ב-1 ינואר 1999 והחליף את המטבעות המקומיים שהיו נהוגים במדינות אירופה קודם לתאריך זה. האירו הפך לחוקי ב-1 ינואר 2002. שער הדולר בארה"ב ושער האירו הינם השערים המרכזיים ביותר בשוק המטח העולמי ובעלי ההשפעה הגדולה ביותר. שער האירו מול שער הדולר האמריקאי מציין את הביקוש הקיים לאירו בעולם מול הביקוש של הדולר. מאז השקתו האירו הפך להיות אחד השחקנים החזקים ביותר בשוק המט"ח העולמי, ראיה לכך היא בחוזקו המתמשך אל מול שער הדולר האמריקאי לאורך זמן. לביקוש או למחסור בביקוש במטבע מסוים ישנם השפעות רבות כגון צמיחה או דעיכה כלכלית, משאבים טבעיים של מדינה (גז, נפט וכן') מחירי נדל"ן וסחורות, מצב בטוחני במדינה, ביטחון פוליטי ועוד. 

מסחר בהפרשי שערים בין האירו לדולר

שוק היורו דולר ארה"ב מאופיין בתנודתיות גדולה. כאשר מבצעים השקעות במסחר במט"ח חשוב להיות עם היד על הדופק ולהיות ערים למכלול השינויים המתרחשים בעולם, השינויים יכולים להיות מפתיעים ובלתי צפויים והחזאים לא תמיד מצליחים בעבודתם. 

 
כתבות נוספות


 
 
קרדיטק
מטח
מוקד הזמנות ושירות: 03-6226100 | כל הזכויות שמורות © | תנאי שימוש | נגישות | אבטחה 
Hosted by spd.co.il
Creditech on Facebook Creditech on Google+ Creditech on LinkedIn Creditech on Youtube
 
Developed by Webnoise