מוקד הזמנות ושירות
עמוד הבית | שאלות ותשובות | צור קשר |
  הוסף למועדפים
www.creditech.co.il
אודות קרדיטק
אודות השירות
שערי מט"ח
כניסת משתמשים
צור קשר
 

רכישת מט"ח למימון סחר חוץ


סחר חוץ מחייב ידע רב בחוקים הבינלאומיים לא רק כיצד לקנו ולמכור מט"ח. פתרונות מימון לעסקאות כאלה חייבים להיות חוקיים משום שהם מפוקחים אפילו עוד יותר על ידי רשויות המדינה בהיותם צינורות להעברת כספים פנימה והחוצה. החשש מהלבנת הון מחייב כל מי שמעוניין בסחר חוץ עם גורמים בינלאומיים למצוא את פתרונות המימון הנוחים והטובים ביותר לו, וגם החוקיים כמובן.

דרכים למימון סחר חוץ

הדרך המוכרת ביותר היא כמובן לשלם ולקבל תשלום באשראי. כשכולם היום מתעסקים באתרים בינלאומיים וקונים או מוכרים גם מוצרים וגם שירותים, נוצר הצורך להקל על קבלת תשלומים בדרך שתשאיר גם רישום חוקי שאפשר לעקוב אחריו. כך, נולדו חברות סליקה מקומיות ובינלאומיות שמיעות סליקה בדרך מובטחת לכל מי שמנסה זאת מכל מקום בעולם. פתרונות המימון האלה יכולים להיות מצוינים למי שמעדיף מעקב מסודר בכרטיסי האשראי שלו ולכן יבחר בדרך זו. היא מועדפת על רבים גם משום שמדובר במקרים רבים באפליקציות שמאפשרות את ביצוע העסקאות האלה גם כשאינכם במשרד ובכל שעה משעות היום.

חדרי העסקות הבינלאומיים של הבנקים

הבנקים מציעים דרכים רבות למממן סחר חוץ ולכן יש להם חדרי עסקאות שונים שבהם מציעים שלל שירותים כולל טיפול בכך בעצמם. שיטת החשבון הפתוח מאפשרת העברת תשלומים והעברות בין יצואנים ויבואנים כאחד מפתרונות המימון הפופולריים והמסודרים. ההעברות מתבצעות על פי הוראות והצהרות על פי החוק לאיסור הלבנת הון וזה מתאים למי שכבר פיתח יחסי אמון עם עמיתיו לסחר. את התקבולים במט"ח אפשר לקבל בארץ לאחר ההעברה מחו"ל. כל המימון הזה מתבצע בהתאם הוראות המפקח על הבנקים ולכן מסודר מאוד. החיסרון הוא תשלום העמלות הנדרשות ודמי הניהול של שירותים אלה לבנקים.

ניירת כפתרון מימון

חלק מהעסקאות דורש מימון עוד לפני שהושלמו, ולכן יש ובנקים וגופים שיסכימו לתת פתרונות מימון הון חוזר כנגד ניכיון חשבוניות יצוא, וגם זה בקיזוז עמלות וריבית. החיסרון הוא תקופת ההמתנה לפירעון החשבוניות וכך אינו מתאים לעסקאות לטווח ארוך מאוד. לכל מימון כזה יש ביטוח אשראי ליצואן ולגוף המממן בגלל הסיכון הכרוך בכך אם לא תתקבל התמורה מהלקוחות בגלל משברים עולמיים או פוליטיים בחלקים שונים בעולם. הצור לגשר על פערי הזמן יכול להוביל גם לשימוש בצ'קים שניתנו כחלק מפתרונות המימון, כאשר אין ברירה חייבים לגבות את התמורה לפני הזמן הנקוב בחוזה.

פתרונות מימון עם סיכונים

דרך מימון נפוצה במיוחד בסחר עם יצואנים ממדינות לא יציבות או כאלה שיש להן מה להציע מסחרית אבל פוליטית מדיניות הממשלה אינה מבטיחה יציבות פוליטית כלשהי. כך שחייבים לבטח את מתן האשראי הזה כל הזמן. כאשר יש גם גופים שמצליחים לקבל שטרי חוב מנצלים אותם כדי לנכות אותם לפרוע חובות. בדרך כלל הפירעון דחוי וממתינים בכל זאת לסחורות. יש לדעת כי שטרי חוב הם מסמכים סחירים לכל דבר. כל יצואן יכול לפנות לגופים שעוסקים בניכיון ולקבל פתרונות מימון מצוינים לפי תנאיהם לצורך גישור על פער הזמנים. הסוחר מקבל מזומנים והיצואן מספק סחורה בכל זאת.

 

 
כתבות נוספות


 
 
קרדיטק
מטח
מוקד הזמנות ושירות: 03-6226100 | כל הזכויות שמורות © | תנאי שימוש | נגישות | אבטחה 
Hosted by spd.co.il
Creditech on Facebook Creditech on Google+ Creditech on LinkedIn Creditech on Youtube
 
Developed by Webnoise