מוקד הזמנות ושירות
עמוד הבית | שאלות ותשובות | צור קשר |
  הוסף למועדפים
www.creditech.co.il
אודות קרדיטק
אודות השירות
שערי מט"ח
כניסת משתמשים
צור קשר
 

ביצוע רכישות באינטרנט


החדירה של הרכישה המקוונת לתוך חיינו

עם התקדמות העידן הדיגיטלי, חלקים גדולים מחיינו עוברים לענן, בין אם זה סריקת מסמכים, שיחות הצאט או רכישות מקוונות.כלי האינטרנט, בהיותו כלי נגיש, נוח וזמין, הפך לזירת מסחר מקוונת גדולת ממדים במהירות גדולה.
חברות גדולות, גופים קטנים ואתרי אינטרנט בכל העולם הבינו את היתרון העצום הקיים באינטרנט, מלבד היתרון העצום של הנגישות והנוחות שלו, קיימת היכולת להגיע לכל אדם בעולם ואף לפרסם מאמרים ושירותים באינטרנט עם פילוח בדיוק רב. חברות רבות הגדילו את נתח השוק שלהם ואת הרווחיות שלו, בביצוע מכירות בערוץ החדש.

אתרים המציעים רכישה וירטואלית

ביצוע רכישה באינטרנט או במונחה המקצועי "רכישה וירטואלית" או "רכישה מקוונת" משמש צרכנים רבים ברחבי העולם, ערוץ זה אפשר לאנשים לבצע רכישות של מוצרים ברחבי העולם מבלי לזוז מהמחשב הפרטי שלהם.
החברות הדולות ביותר בעולם שעוסקות ברכישות מקוונות הינם:  EBAY , AMAZON  ,ITUNES  ועוד. בנוסף לאתרים בהם אפשר לרכוש מוצרים, ישנם אתרים המבצעים רכישות פומביות, מצב בו מתקיים מכרז על מוצר והמרבה במחיר זוכה במוצר. ישנם גם אתרים המאפשרים קנייה חברתית המוכרים כמות גדולה של אותו מוצר לפרק זמן קצר.

היתרונות ברכישת מוצרים באמצעות האינטרנט

כיום צרכנים רבים בוחרים לבצע את הרכישות שלהם בצורה מקוונת, והפופולאריות  שלהן נמצאת בעלייה מתמדת. ניתן היום לבצע רכישות מקוונות ברוב החנויות בארץ ובעולם. 
רכישה באינטרנט מאפשרת לצרכן לצפות במוצרים של החברה ולבחור אותם באתר מבלי לצאת מהבית או ליצור קשר טלפוני עם החברה. ניתן לבצע את ההזמנה בכל שעה של היום ואפילו בשבתות וחגים, הצרכן מקבל את המוצר בצורה הנוחה לו ביותר, באפשרותו לאסוף את המוצר או לקבל אותו בשליחות עד הבית / המשרד. 

קונים בארץ ובחו"ל מבלי לצאת מהבית

האינטרנט פורץ גבולות גאוגרפיים ומאפשר לצרכנים לרכוש מוצרים מארצות זרות ורחוקות במחירים זולים ואטרקטיביים. אמנם קיים החיסרון שלא רואים בצורה פיזית את המוצר ועל כן קיים סיכון שהמוצר לא יתאים בצורתו או בגודלו. חשוב לדעת כי לרוב בכל האתרים קיימת האופציה להחזיר את המוצר ולקבל החזר כספי או זיכוי. הקניה יכולה להתבצע מחנויות קטנות בארץ ובעולם, מהסופר הקרוב לביתכם, הזמנת מלונות וטיסות ועד ביצוע רכישות של פרטי לבוש מבתי כלבו בינלאומיים.  

החשיבות לאבטחת המידע בעת רכישה באינטרנט

למרות הפופולאריות הרבה והתאוצה שתפסו הרכישות המקוונות באינטרנט עדיין ישנם צרכנים רבים שרואים באינטרנט כמקום פרוץ ולא מאובטח וחוששים לרשום את הפרטים האישיים שלהם ואת פרטי כרטיס האשראי שלהם. צרכנים רבים עדיין מעדיפים גם בביצוע רכישה מרחוק את האפשרות של תשלום טלפוני, אך חשוב לדעת כי גם בעסקה זו ישנו סיכון, אינכם יודעים מי עומד בצד השני והאם הוא בכלל קשור לחברה אליה התקשרתם לרכישה. בנוסף, בביצוע עסקה טלפונית הנציג עלול לרשום את פרטי הכרטיס שלכם על דף נייר ואינכם יודעים לאן פרטים אלו יכולים להגיע.

חברות לאבטחת הקניה ברשת

על מנת להוריד את החשש הקיים חשוב להיות צרכן חכם ולבדוק את המקום ממנו שאתם רוכשים, כפי שבמבצעים בביצוע רכישה בחנות פיזית. חשוב לדעת כי ישנם חברות אבטחה ידועות ומוכרות אשר מצפינות את הנתונים האישיים ואת פרטי האשראי שלהם. בטרם ביצוע רכישה חשוב לבדוק את האתר ממנו אתם מבצעים רכישה. חשוב לבדוק בטרם הרכישה כי האתר מכיל פרוטוקול הצפנה של חברה חיצונית (הידועות בניהן :GEO-TRAST   או THAWTE) יש לוודא כי מופיע הלוגו של חברת האבטחה ולוודא בלחיצה עליו שהוא נתן אישור תקף לאתר. חברות האבטחה מצפינות את הנתונים באמצעות קוד SSL – secure socket layer כך שהמידע האישי שלהם לא מסתובב חופשי ברשת האינטרנט ולאף אחד אין יכולת לגשת אליו ולעשות בו שימוש בלתי הולם.
חשוב לבדוק כי הטלפון ליצירת קשר שרשום באתר זמין ושהחברה שעומדת מאחורי האתר היא חברה פעילה וניתן ליצור קשר עמה. באתרים בהם מבצעות רכישה כתובת האינטרנט תמיד תתחיל בhttps  ולא ב http. חברות האשראי מקפידות לבדוק כל הזמן את הרכישות המבוצעות בכרטיסכם, באם הנכם מבצעים עסקה חשודה, מהר מאוד, חברות האשראי יודעות לעלות על עסקאות אלו ולהתריע אתכם ולבטל את הכרטיס. רכישות מקוונות נחשבות היום לבטוחות מאוד, ישנו חוק להגנת הצרכן מגן על צרכנים בביצוע עסקאות באינטרנט, חשוב להיות צרכנים נבונים ולבדוק חיוב חודשיים בכרטיס האשראי.

המרת מטבע

בין היתר, הקפדה על המרת מטבע נכונה ומבוקרת, חשובה לא פחות, ובסופו של דבר יש  לזכור כי שערי מט"ח הינם פרמטר הקובע את הסכום אותו אתם משלמים בסופו שלדבר במידה ועשיתם עסקה במדינה אחרת עם מטבע אחר. חשוב לשים לב באיזו דרך אתם מבצעים המרת מטבע והאם השער אותו קיבלתם הוא שער עדכני והאם האתר אשר ביצע עבורכם את המרת המטבע הוא אתר מאובטח ועומדת מאחוריו חברה רצינית ומקצועית עם ניסיון בתחום המרות המטבע.

 
כתבות נוספות


 
 
קרדיטק
מטח
מוקד הזמנות ושירות: 03-6226100 | כל הזכויות שמורות © | תנאי שימוש | נגישות | אבטחה 
Hosted by spd.co.il
Creditech on Facebook Creditech on Google+ Creditech on LinkedIn Creditech on Youtube
 
Developed by Webnoise